معاون كمیته امداد از ایجاد 290 هزار فرصت شغلی خبر داد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمد امید، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: براساس سهمیه تعیین شده از سوی شورای عالی اشتغال،كمیته امداد امسال باید حدود 116 هزار فرصت شغلی ایجاد می كرد كه این رقم براساس آمار ثبت شده سایت رصد اشتغال 290 هزار فرصت شغلی بوده است.

وی با بیان اینكه دو نوع اشتغال شامل مشاغل خانگی و خود اشتغالی در كمیته امداد محقق شد ، افزود: سقف تسهیلات پرداختی برای اشتغال خانگی 50 میلیون ریال و خود اشتغالی تا 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

امید گفت: دولت در بخش مشاغل خانگی 750 میلیارد تومان و در بخش خود اشتغالی750 میلیون تومان در نظر گرفته بودكه تا امروز از این اعتبار تقریبا نزدیك به 70 درصد وصول شده و در اختیار مددجویان كمیته امداد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینكه یك هزار و 500 نفر در كشو در امر نظارت بر طرح ها فعالیت دارند، اظهار داشت : كمیته امداد در قریب به اتفاق نقاط كشور رتبه اول ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

معاون خودكفایی و اشتغال كمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد كه براساس مصوبه شورای عالی اشتغال كشور، كمیته امداد سال آینده باید 300 هزار فرصت شغلی برای روستاییان ایجاد كند.

اوادامه داد : از لحاظ ریالی نیز در سال گذشته حدود 250 میلیارد تومان از منابع بانكی استفاده كرده بودیم ولی امسال تا به حال بیش از هزار میلیارد تومان استفاده شده است.

وی بیان كرد كه 511 هزار خانوار كمیته امداد با كمك دولت در حال بیمه شدن هستند و پس از گذشت ده سال این افراد می توانند بازنشسته شوند.

او ادامه داد : از این تعداد 261 هزار نفر زنان سرپرست خانوار زیر پنجاه سال هستند كه هنوز مشغول كار نشده اند.

ك/2 700 /675/681





:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: